P&V Service Gaat verder als Cirqui

One step ahead. Het is onze missie als P&V Group om altijd één stap voor te zijn in het ontwerpen, bouwen, onderhouden en upgraden van uw elektrische borden. Om die ambitie nog meer in de praktijk om te zetten, transformeert P&V Service naar Cirqui. Tekst en uitleg door Business unit manager Bart Van Herck.

Met Cirqui gaan we nog meer op maat van onze klanten

In 2018 zag een nieuwe afdeling binnen de P&V Group het levenslicht: P&V Service. Na 30 jaar pure bordenbouw was het de eerste keer dat we service en maintenance aanboden op bestaande borden. “Met een heel duidelijke focus: onderhoud, revamp, retrofit en busbar. En daarin de beste zijn”, begint Bart.

“Er is de afgelopen jaren mooi werk geleverd. Onze processen staan op punt, we zijn uitgegroeid tot een team van 20, en krijgen het vertrouwen van heel wat mooie bedrijven. Nu is het tijd voor de volgende stap: nog meer op eigen benen staan.” “Deze stap geeft ons de vrijheid om nog verder te professionaliseren. Om nog meer op maat te gaan van onze klanten. Met uiteraard nog steeds de expertise en slagkracht van de P&V Group, maar met meer eigenheid. Want wat wij doen, is anders dan onze collega-bordenbouwers. Andere processen. Een ander type communicatie. Maar vooral een andere samenwerking met onze klanten: geen projecten afgelijnd in tijd, maar langdurigere samenwerkingen. En niet vanuit een atelier, maar bij hen on site. Met Cirqui gaan we ons daar nóg meer op inrichten.” “Dat is uiteraard een proces dat al sinds dag één aan de gang is”, benadrukt Bart. “Nu schakelen we een versnelling hoger. Zo namen we een eigen engineer in dienst die zich volledig kan focussen op dit type projecten. Die mee on site kan gaan om de situatie as is in kaart te brengen.”

100% inzicht, 100% peace of mind

“Daarnaast hebben we elf geweldige techniekers aan boord. En een eigen planner, werkvoorbereider, dedicated accountmanager én vier projectleiders om alles in goede banen te leiden. SPOC’s in de echte zin van het woord, die de eerste vraag van de klant opnemen, de calculatie doen en de offerte maken. Om daarna het hele project te begeleiden tot en met de facturatie. Zo hoeven er intern geen overdrachten plaats te vinden en sluiten we het risico op miscommunicatie zoveel mogelijk uit.”

“De komende maanden gaan we met Cirqui fors inzetten op digitalisatie. Alles wat te maken heeft met rapportering, communicatie en werkvoorbereiding moet  sneller, efficiënter en klantvriendelijker. Net omdat we onze klanten peace of mind willen geven over hun borden, moet alles voor hen 100% inzichtelijk en transparant
zijn. Zodat ze op elk moment dat overzicht hebben”, vertelt Bart. “Ik hoop dan ook dat onze klanten snel gaan merken dat we hierin extra stappen aan het zetten zijn.
“Daarnaast willen we dichter bij onze klanten staan. Letterlijk en figuurlijk. Twee belangrijke  schakels hierin zijn onze sites in Kortrijk en Zwijndrecht: dat moeten twee volwaardige uitvalsbasissen worden voor Cirqui. Zodat we nog korter op de bal kunnen spelen en nog sneller on site staan.”

“Ten slotte wil ik met Cirqui ook onze adviserende rol meer uitspelen. Ja, de onderhoudswerken zijn wat je ziet. Maar die zijn altijd het resultaat van een plan van aanpak dat wij in overleg met de klant opstellen. Die kennis en knowhow voor dat strategische stuk moet nog meer naar voren komen. Hoe staat de installatie ervoor? Wat is prioritair op korte termijn? Wat staat er de komende jaren te gebeuren? Zodat onze klant én dat overzicht heeft én de zekerheid dat wij de theorie naar de praktijk vertalen.”

5 jaar pleiten voor predictive maintenance. Met resultaat?

Al vanaf de lancering van P&V Service sensibiliseren we bedrijven om de switch te maken van reactief naar proactief onderhoud. Niet langer wachten tot er iets misloopt, maar problemen een stap voor blijven. Hoe staat het gemiddelde Belgische en Nederlandse bord er volgens Bart voor? “Er zijn bescheiden stappen gezet, maar er is nog werk aan de winkel. De technologie is er. Zowel voor nieuwe als bestaande borden. Aan ons om de mogelijkheden en voordelen tastbaar te maken.”

Voorloper

“Datacenters zijn op dit gebied de absolute voorloper. Dus als je zicht wilt krijgen op wat er allemaal mogelijk is: daar brandt de lamp. Maar niet iedereen hoeft all the way te gaan zoals in die sector. Het is zaak om de mogelijkheden eruit te pikken die voor jouw bedrijf écht het verschil maken. Met enkele simpele ingrepen zet je soms al grote stappen vooruit. En net daarmee willen wij helpen.”

Vraag uw gratis
check-up aan

Wat is de conditie van uw elektrische installatie? Waar zijn er verbeterpunten? U ontdekt het allemaal dankzij een vrijblijvende check-up. Helemaal gratis!